navrh
Servis koles

Servis kolesa zakaj DA

Pozabimo na to zimo, ki nas je pred kratkim presenetila in nas spomnila na mrzle dneve, za katere smo komaj čakali, da minejo. Začenja se maj, mesec pomladi, mesec toplega in vzdržnega vremena in mesec, ko je čas, da se usedemo na kolo (če se, seveda, še nismo) ter odpeljemo kamorkoli nam srce poželi.

 

Daj noge gor v luft …

 

Vas kolo še vedno čaka spodaj v kolesarnici, da ga končno odpeljete (in se zapeljete) na svež zrak? Ali veste, da tudi kolo potrebuje servis? Po zimskem spancu je kolo vsekakor manj uporabno, kot je bilo tistega oktobra, ko ste ga zaklenili v kot kolesarnice. Tako kot vsa vozila, mora biti tudi kolo primerno za vožnjo, da vas ne pusti na cedilu takrat, ko ga najbolj potrebujete in mu ne odpadejo pedali tistih nekaj 10 kilometrov od doma, ko po napornem delovniku komaj čakate, da se vrnete domov. Na kaj morate biti torej pozorni, preden se s kolesom zapeljete na cesto?

Zračnice

V primeru, da kolesa že kar nekaj časa niste vozili, so zračnice sigurno izgubile tlak in se izpraznile. Napolnite jo po navodilih, ki so zapisana ob robu. V primeru, da je guma počena, boste slišali glasno izpihovanje zraka, pa vendar obstajajo tudi poškodbe na zračnici, zaradi katerih se zrak spušča počasneje in tiše, kar boste ugotovili tako, da boste morali gumo spet napolniti ob prihodu domov.

Uničene in iztrošene gume boste prepoznali po slabšem profilu in gladki površini – takšne gume ne predstavljajo želene zaščite zračnici, hitreje se poškodujejo, hkrati pa nimajo takšnega oprijema na cesti, kar lahko povzroči neprijeten padec na spolzkem cestišču ali ostrejšem ovinku. Dobra novica je ta, da gume nikakor niso drage, zato ne boste bankrotirali, če jih boste morali zamenjati. Vse za varnost, kajne? Prav tako je gumo enostavno zamenjati, zato ne boste potrebovali plačevati servisa.

Obročnik

Naj vsem tistim, ki ste čudno pogledali ob tej besedi, razložimo, da je to knjižna beseda za obroč, na katerem so nameščene napere oz. šprikle kolesa. Obročnik mora biti naravnost okrogel, brez zavojev v levo in desno. V primeru, da ni pravilne okrogle oblike, ga bo potrebno zamenjati, saj so vsi novejši obročniki iz aluminija in takšna poravnava ni mogoča. Levi in desni zavoji lahko pomenijo tudi, da bo potrebno centriranje. Ker je takšno delo bolj zakomplicirano od menjanja gum, svetujemo, da ga prepustite serviserjem in profesionalcem.

Pesta

Pesta je ležaj, okoli katerega se obrača obročnik. Ležaji se morajo ob vrtenju »v prazno« obračati mehko in tiho, brez klikanja in tresenja. Serviserji svetujejo, da je potrebno pesto razstaviti vsake par let in namazati ležaje, zato premislite, ali je letos že čas, da to storite. Ni draga storitev, je pa vsekakor dobrodošla, če želite, da vam kolo služi še kar nekaj let.

Zavore

Popolne zavore so tiste, ki kolo zaustavijo takoj in brez težav. Preizkusite, ali so vaše še vedno takšne. V primeru, da zavore ne zavirajo tako, kot bi morale, je vzrok morda v izrabljenih ploščicah, starih žicah ali v slabo nastavljenih zavorah. Kakorkoli se že popravljanje zavore sliši kot enostavno opravilo, je težko najti kompromis med močjo, modulacijo in glasnostjo. Če niste vešči »šaranja« po kolesu, vam svetujemo servis, kjer bodo to naredili tako, kot bo varno za vas in za druge.

Gonilka

Gonilka je del na kolesu, kjer so vtaknjena pedala. Četudi ne zahteva veliko popravljanja in urejanja, svetujemo, da jo na nekaj let razstavite in naoljite, saj se kroglični ležaji znotraj gonilke s časom izrabijo in začnejo hitro uničevati.

Verižnik

Poznamo sprednji in zadnji verižnik. V primeru, da skrbite za verigo in ji redno nanašate olje, bi vam verižnik moral služiti tako dolgo, kot vam služi samo kolo. Zobje verižnika se z neprimernim servisiranjem kaj kmalu spremenijo v zobe morskega psa, ki uničujejo verigo in ji ne dovolijo, da bi se pravilno premikala po njem.

Veriga

Veriga je pri vožnji s kolesom zelo izpostavljena, saj se neprestano napreza, s časom pa se lahko tudi raztegne. Raztegnjena veriga se ne prilega verižniku tako, kot bi se morala, kar povzroča preskakovanje, hkrati pa tudi uničuje verižnik. Vas zanima, kako lahko izmerite, koliko je vaša veriga dotrajana? Praviloma mora biti dolžina med 12 deli verige 30,5 cm. Vse, kar je nad 32 cm, je dotrajano in potrebno menjave.

Prestave

Če ste vestni in pridni ter prestave redno oljite in čistite, bi vam morale zdržati življenjsko dobo samega kolesa. Največji problem prestav je namreč ravno v tem, da niso dobro nastavljene. Kljub temu, da obstaja veliko videov na temo, kako nastaviti prestave, je to za profesionalce na servisu mala, hitra in enostavna malica, ki jo opravijo skupaj z ostalimi opravili.

Amortizerji

Dražji kolesarski amortizerji so sestavljeni iz zračnih, dušikovih in oljnih komor, ki so medsebojno ločene z ventili in tesnili. Tesnila sčasoma nehajo tesniti, olje se navzame vlage in amortizer izgubi svoj smisel. Amortizer se lahko razstavi, popravi tesnilo in sestavi nazaj z novim oljem, kar je vsekakor potrebno storiti, ko opazite, da amortizer več ne deluje tako, kot bi moral.

Na drugi strani so cenejši amortizerji sestavljeni iz spirale in elastike. V tem primeru elastika sčasoma izgubi svoj namen in amortizer tako postane trši. Na žalost je servis cenejših amortizerjev zelo drag in nima smisla, zato svetujemo nakup novega.

Se sliši komplicirano? Kako sploh kolo še lahko vozi, če pa obstaja toliko možnosti, da kakšna stvar ne funkcionira tako, kot bi morala? V resnici je kolo zelo vzdržljivo prevozno sredstvo, če primerno skrbite zanj. Vsakoletna opravila so vsekakor napihovanje zračnic in popravilo zavor, na vsake tri ali štiri leta pa se svetuje celoten servis.

 

Servis kolesa je tako zelo priporočljiv pred vasako novo sezono, zato le hitro pripeljite svoje kolo na hiter, zanesljiv in ugoden servis v Bokal Sport.

 

V primeru, da se odločate za nakup novega kolesa?

Oglejte si našo bogato ponudbo koles v kategoriji Kolesarstvo/kolesa. Poleg koles imamo  tudi pestro ponudbo kolesarskih oblačil, čelad, števcev in dodatkov za kolo. Za vse tiste, ki na kolesu velikokrat vozite tudi svoje najmlajše, pa se pri nas najde tudi dobra izbira otroških sedežev za kolesa.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih